сряда, 27 май 2009 г.

Професия "Медия планьор"

До голяма степен успешността на една рекламна кампания зависи от това как е изградена цялостната комуникационна стратегия. Според специалистите в областта, медиа планирането е един от стожерите на тази комуникация. У нас, както и в чужбина, медийното планиране може да бъде предоставено както от комуникационната агенция за пълно обслужване, с която работи клиентът, така и от специализирана агенция, т. нар. медиа агенция. С която и агенция да изберете да работите, медиа планьорът ще бъде неотменна част от екипа, който ще изгради ефективна комуникационна стратегия за вашия продукт.

Той е специалистът, който е запознат в детайли не само с клиента и неговия продукт, но и с цялостната медийна ситуация. Медиа планьорът познава в дълбочина както националния, така и регионалния пазар на електронни, печатни и всякакъв друг вид медии. Отговорен е за ефективния анализ и управление на информацията, идваща от проучванията на медийния пазар, които в България се правят въз основа на пийпълметричен или дневников панел.

Първоначално медиа планьорът избира подходящата медия за съответната комуникационна кампания, най-ефективното място и време за реклама. Създава стратегия и планира в календар кампанията.

Със сигурност медиа планьорът е специалист с познания в сферата на статистиката и социологията. Има математически усет, анализаторски умения и умее да работи в екип. Реална гаранцият за неговия професионализъм обаче дава преди всичко ефективността от медийната комуникация между посланията на продукта и потребностите на потенциалните купувачи.

1 коментар:

  1. Медия планьорът е специалист с познания в сферата на статистиката и социологията - но той трябва да е и психолог с хората....българите още не са дорасли за това изкуство наречено "Реклама"...

    ОтговорИзтриване