понеделник, 22 юни 2009 г.

Най-скъпите реклами в света


Както знаем рекламния бранш се "спонсорира"с големи , а понякога и с огромни бюджети.Тук е мястото да ви представя едни от най-скъпите реклами в световен мащаб.Няма какво повече да добавя, реклмите -идеите и тяхната реализация, говорят сами за себе си.

Златен медал и първо място в класацията "Най-скъпата реклама на света" се присъжда на:



1място: BMW


На първо място в класацията ми се подрежда най-новата и най-скъпата на света реклама на BMW.В руската столица Москва, близо до Кремъл, BMW Group Russia показа най-скъпата реклама създавана някога от компанията за "M" моделите.Тя представлява огромен 3D билборд, на който са окачени четири макета в реални размери на моделите BMW M3 Coupe, BMW M5, BMW M6 и BMW Z4M Coupe.Макетите са дело на компанията "We R.Signs", като всеки от тях тежи около 200кг. За създаването им са използвани както оригинални части от автомобилите, така и олекотени елементи от синтетични материали. Цялата дължина на билборда е 400 метра, а височината му е 15 метра.http://stranger.invisionbg.com/forum/index.php?showtopic=3458

2място:Guiness


Най-скъпата телевизионна реклама на марката Guinness струва 20 млн. долара. Причината не е в участието на някой ослепителен фотомодел, чиято усмивка струва милиони. Напротив – в рекламата участват стотици селяни, които преди това не знаят какво е да играеш пред камера. Тази реклама е последна от поредицата реклами „Добрите неща идват при онези, които чакат“ и е наречена „Точка на докосване“. Тя е считана и за най-сложната правена досега. Стотици селяни се събират, за да пресъздадат ефекта на доминото с 6 хиляди черно-бели плочки домино, 10 хиляди книги, 400 гуми, 45 гардероба, 50 хладилника и др. Рекламата е режисирана от Николай Фуглсиг, прочут с рекламата за Sony Bravia „Топки“, който твърди, че „Точка на докосване“ е най-голямото предизвикателство в живота му. Ето и ТВ версията на рекламата:)----http://www.youtube.com/watch?v=ZMzoWqnTb5I

3Място:Norwith Union


Брус Уилис и манекенката Ел Макферсън участват в реклама на Norwich Union, която според британската преса е най-скъпата до сега. Клипчето струва 13.4 млн долара! В рекламата Уилис и Макферсън наблюдават себе си като по-млади. Уилис се гледа в Умирай трудно, а Ел се наблюдава как позира по бански в по-младите си години. В клипа участват още рокерът Алис Купър и бившият бийтълс Ринго Стар.Темата, около която се върти сюжетът, е смяната на имената - Брус Уилис, например, е роден като Уолтър Уилис. Компанията Norwich Union също наскоро смени името си - преди тя се наричаше Aviva. Рекламата е толкова скъпа, заради хонорарите на звездите, компютърните ефекти и авторските права за използване на кадри от старите филми. http://www.guardian.co.uk/media/2008/dec/23/aviva-ad-bruce-willis-elle-macpherson


4място:Honda Acord


Рекламата се оценява на 6,2млн. за 90 сек. спот.Някои хора създават цели филми разполагайки с този бюджет.В рекламата обаче не са използвани специални ефекти.Всички използвани материали в нея са реални.Въпреки всичко, мисля, че рекламата заслужава огромния си бюджет.



5място:Formula 1 -Shell



Рекламният бюджет -3.9млн.долара.Shell заснема серия от различни исторически коли , участвали в Ф1 през годините.Снимките са направени в едни от "най-големите" градове на света-Монако,Рио , Рим, Ню Йорк, Хонг-Конг, Сидни.Рекламата е заснемана цял един месец.Повод за заснемането е 60годишната дружба междуShell и Ferrari.

Няма коментари:

Публикуване на коментар